אישום נגד המחבל שניסה לרצוח שני חיילים בבאר יעקב

ישראל רובין No Comments on אישום נגד המחבל שניסה לרצוח שני חיילים בבאר יעקב

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד המחבל מחמד עואודה שניסה לרצוח שני חיילים בבאר יעקב בתחילת החודש

צילום: דוברות איחוד הצלה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד מחמד עואודה (22) מדורא לאחר שניסה לרצוח שני חיילים בדקירות.

מכתב האישום שהגיש עורך הדין משה יחזקאל עולה כי עואודה הוא תושב הרשות הפלסטינית ללא אישור כניסה לישראל, שהחליט לבצע פיגוע דקירה ולרצוח חיילים בישראל. לשם כך, הצטייד בסכין ונכנס לישראל תוך ניצול נקודת תורפה בגדר מערכת הביטחון. לאחר ששהה באזורים שונים בישראל, הגיע ליפו וישן אצל אביו.

ב-4.4.23, יצא עואודה מבית אביו בתחבורה ציבורית על מנת לבצע את הפיגוע ותוך כדי נסיעת האוטובוס חיפש אחרי חיילים. כשהאוטובוס הגיע סמוך לצומת ניר צבי בבאר יעקב, הבחין בחיילים שעמדו בצד הדרך, ירד מהאוטובוס והחל לעקוב אחריהם. כשהגיע קרוב אליהם כשגבם מופנה אליו, הניף עואודה את הסכין ודקר את אחד החיילים בפלג גופו העליון. מיד לאחר מכן, ניגש לחייל השני ודקר אותו בגבו. כתוצאה מהדקירות החיילים נפלו לרצפה ועואודה רכן לעברם ודקר אותם דקירות רבות נוספות עד שלהב הסכין נשברה.

עואודה לא חדל ממעשיו והמשיך לבעוט באחד החיילים תוך שהוא מנסה לחטוף את נשקו האישי. על אף פציעתו הקשה, החייל עשה כל שביכולתו על מנת להדוף את עואודה ולהגן על נשקו. אזרחים שהיו באזור הבחינו במתרחש, חתרו למגע עם עואודה ונטרלו אותו עד להגעת כוחות משטרה.

כתב האישום מייחס לעואודה עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה חמורה ופציעה בנסיבות מחמירות, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין וכניסה לישראל שלא כדין. בנוסף, הוגשה בקשה למעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.



0 תגובות